Εργαζόμενοι φοιτητές: Πώς και γιατί.

Photo by Marten Bjork on Unsplash

H εργασία κατά την διάρκεια των φοιτητικών χρόνων δεν είναι κάτι ξένο ή πρωτόγνωρο. Ωστόσο, αρκετοί δεν έχει χρειαστεί να το βιώσουν, για κάποιους ήταν ανάγκη ζωτικής σημασίας, ενώ πολλοί το επέλεξαν για δικούς τους λόγους. Η εργασία κατά τη διάρκεια των σπουδών, συχνά έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ακαδημαϊκή επίδοση των φοιτητών και φοιτητριών, ενώ δεν σπανίζουν και οι περιπτώσεις που η δουλειά έχει επιμηκύνει την περίοδο αυτή.

Η Νικολέτα είναι 21 ετών και διανύει το 4ο έτος των σπουδών της στο τμήμα δημιουργικού σχεδιασμού και ένδυσης. Δουλεύει τους τελευταίους 5 μήνες ως σερβιτόρα σε καφετέρια, με σκοπό να αποκτήσει δικό της εισόδημα, που θα την καταστήσει πιο ανεξάρτητη απέναντι στην μέριμνα των γονιών της. Ακόμη, αυτό έχει αποτελέσει μια χρήσιμη εμπειρία στη διαχείριση των προσωπικών της εξόδων.

Η πλήρης εργασία αποδεικνύεται δύσκολη, ιδιαίτερα την περίοδο των εξετάσεων. “Με την εξεταστική, το διάβασμα και τη δουλειά… Δεν ξέρω πώς το έκανα! Πήγαινα στη δουλειά, γύριζα σπίτι και διάβαζα”. Ευτυχώς για την ίδια, η καλή συνεννόηση με τον εργοδότη, σχετικά με τα ρεπό της στις ημέρες των υποχρεωτικών μαθημάτων και των εξετάσεων, συνέβαλε στο να μπορέσει να διατηρήσει τις ισορροπίες. Βασικό για την ίδια υπήρξε και το γεγονός ότι η δουλειά της δεν είναι η βασική της προτεραιότητα. Πάνω από όλα η σχολή.

 

Photo by Alvaro Reyes on Unsplash
Photo by Alvaro Reyes on Unsplash

 

Η Άννα είναι επίσης 21 και βρίσκεται στο 4ο έτος στην Παιδαγωγική Σχολή της Αλεξανδρούπολης. Παρέχει ιδιαίτερα μαθήματα σε παιδιά δημοτικού 3-4 φορές την εβδομάδα εδώ και 6 μήνες. Όπως η Νικολέτα, έτσι και η Άννα επιθυμούσε να ανεξαρτητοποιηθεί οικονομικά από την οικογένειά της, στον βαθμό του δυνατού. Η ίδια δηλώνει πως “δεν ένιωθε άνετα να ζητά χρήματα από τους γονείς της”, ειδικά όταν αφορούσαν σε δευτερεύοντα έξοδα. Μέλημά της ήταν να μην επιβαρύνει επιπλέον την οικογένειά της.

Η εύρεση των κατάλληλων ισορροπιών ήταν μια πρόκληση για την Άννα. Πολλές ήταν, μάλιστα, οι φορές που χρειάστηκε να παραμελήσει σε έναν βαθμό τη σχολή της, κάτι που, φυσικά, επηρέασε την ακαδημαϊκή της επίδοση. Η αναζήτηση ενός καλύτερου προγράμματος διαχείρισης χρόνου είναι το σημαντικότερο. Στόχος; Η δουλειά και οι απαιτήσεις της να μην δυσχεραίνουν τις υποχρεώσεις απέναντι στη σχολή.

Η φοιτητική εργασία είναι κάτι που η πλειονότητα έχουμε βιώσει ή βιώνουμε. Ο περιορισμένος χρόνος μειώνεται, η κούραση αυξάνει και οι υποχρεώσεις πληθαίνουν. Με την προϋπόθεση, όμως, ότι η εργασία του καθενός και της καθεμιάς δεν αποτελεί βιοποριστική αναγκαιότητα, είναι σημαντικό να βρούμε τη χρυσή τομή μεταξύ δουλειάς και σπουδών. Περιστασιακή ή πλήρης απασχόληση, θα έχει μια κάποια επίδραση στα της σχολής. Κι αν μάθαμε ένα πράγμα στην Γ’ λυκείου, αυτό είναι ότι χρειαζόμαστε πρόγραμμα για να τα καταφέρουμε.

Photo by Hope House Press - Leather Diary Studio on Unsplash
Photo by Hope House Press – Leather Diary Studio on Unsplash
Close Menu